استفاده از گوجه فرنگی زیتونی در صنعت تولید کاغذ رنگی

گوجه فرنگی منبع عالی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است. با این اجزا گوجه فرنگی زیتونی می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد کمک کند. شناخته شده است که رادیکال های آزاد باعث سرطان می شوند.

یک مطالعه اخیر منبع معتبر در مجله تحقیقات سرطان مولکولی، مصرف سطوح بالای بتاکاروتن را با جلوگیری از ایجاد تومور در سرطان پروستات مرتبط دانست.

گوجه فرنگی همچنین حاوی لیکوپن است. لیکوپن یک پلی فنل یا ترکیب گیاهی است که با یکی از انواع پیشگیری از سرطان پروستات مرتبط است. همچنین به گوجه فرنگی رنگ قرمز مشخص خود را می دهد.

محصولات گوجه فرنگی 80 درصد منبع قابل اعتماد لیکوپن رژیمی مصرف شده در ایالات متحده را فراهم می کنند.

یک مطالعه منبع معتبر جمعیت ژاپنی نشان می دهد که مصرف بتاکاروتن ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد. دریافت فیبر از میوه ها و سبزیجات با کاهش خطر سرطان روده بزرگ مرتبط است.

رژیم های غذایی غنی از بتاکاروتن ممکن است نقش محافظتی در برابر سرطان پروستات داشته باشند. تحقیقات بیشتر مبتنی بر انسان برای کشف نقش های احتمالی لیکوپن و بتا مورد نیاز است.

مصرف کم سدیم به حفظ فشار خون سالم کمک می کند. با این حال افزایش دریافت پتاسیم ممکن است به همان اندازه به دلیل اثرات گشادکننده آن بر شریان ها مهم باشد.

گوجه

بر اساس نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) کمتر از 2 درصد از بزرگسالان ایالات متحده دریافت پتاسیم توصیه شده روزانه 4700 میلی گرم منبع مورد اعتماد (میلی گرم) را برآورده می کنند.

مصرف زیاد پتاسیم و سدیم کم نیز با 20 درصد کاهش خطر مرگ مرتبط است.

فیبر، پتاسیم، ویتامین C و محتوای کولین موجود در گوجه فرنگی همگی از سلامت قلب حمایت می کنند.

افزایش دریافت پتاسیم همراه با کاهش مصرف سدیم، مهم ترین تغییر رژیم غذایی است که افراد عادی می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهند.

گوجه فرنگی همچنین حاوی فولات است. این به تعادل سطح هموسیستئین کمک می کند. هموسیستئین یک اسید آمینه است که در نتیجه تجزیه پروتئین ایجاد می شود. گفته می شود که خطر حملات قلبی و سکته را افزایش می دهد.

مدیریت سطح هموسیستئین توسط فولات یکی از عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

مصرف بالای پتاسیم نه تنها با کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی همراه است، بلکه برای محافظت از ماهیچه ها در برابر زوال حفظ تراکم معدنی استخوان با منبع مطمئن و کاهش تولید سنگ کلیه شناخته شده است.