درب چوبی قدیمی که موجب شفای پسربچه فلجی شد

همانطور که تحقیقاتی که ادعا می کند مزایای طراحی بیوفیلیک همچنان در حال رشد است، معماران در حال تجدید نظر در طراحی مدرسه – از ابتدایی تا سطح دانشگاه – با ترکیب مواد طبیعی بیشتر، مانند چوب، همراه با چشم اندازهای طبیعت و دسترسی بهتر به فضای باز هستند.

ما می‌خواستیم محیط مدرسه‌ای را ایجاد کنیم که مناسب‌تر با نیاز جوانان باشد ما می خواهیم احساس تعلق بیشتری را در بین دانش آموزان ایجاد کنیم. نه تنها نسبت به کلاس درس، بلکه به محیط طبیعی که آنها را به طور کلی احاطه کرده است.

کلاس های درس در École Au Millénaire با درب چوبی قدیمی در معرض، رنگ های طبیعی و نور فراوان خورشید منحصر به فرد هستند و هر کدام با اصول آموزشی خاصی طراحی شده اند.

چوب برای طراحی مبلمان توکار در کلاس ها و راهروها انتخاب شد. برای ما مهم بود که ظاهری طبیعی داشته باشیم، حس چوب. صادقانه بگویم، این همه تفاوت را ایجاد کرد.

فضای داخلی شامل میزهایی از چوب رز جامد، نیمکت های چوبی، پالت چوبی دست دوم، شاخه های توس و مکعب های چوبی مدولار است.

سیمرد می گوید: این تعهد به مواد طبیعی و اصیل از دید دانش آموزان جوان غافل نمی شود. فکر می‌کنم بچه‌ها این آگاهی را دارند که وقتی روی یک نیمکت چوبی می‌نشینند، چوب واقعی است، نه جعلی.

 

درب

از همان ابتدا دانش آموزان پایه اول و دوم با اهمیت محیط زیست و ارتباط آن با رشد سالم آنها آشنا می شوند. با پیشرفت دانش آموزان در هر کلاس، تاکید بیشتری بر فرهنگ برای کلاس سوم و چهارم و ارتباطات برای کلاس پنجم و ششم وجود دارد.

استفاده از مواد چوبی و پنج رنگ به عنوان یک موتیف تکراری عمل می‌کند و موجب افزایش قیمت درب چوبی ارزان  می شود.

چه کودکان آگاهانه با چنین جزئیاتی هماهنگ باشند یا نه، تحقیقات رو به رشدی نشان می‌دهد که طراحی بیوفیلیکمی‌تواند تأثیر مثبت و قابل اندازه‌گیری بر کودکان داشته باشد. فواید ترمیمی طبیعت بر بزرگسالان و کودکان خسته ذهنی از طریق تعداد فزاینده‌ای از مطالعات، از جمله آزمایش‌های میدانی و تجزیه و تحلیل طولی، مشخص می‌شود.

در یک آزمایش، 94 دانش‌آموز دبیرستانی که به‌طور تصادفی به کلاس‌هایی با منظره‌های سبز اختصاص داده شدند، در آزمون‌های تمرکز بهتر از دانش‌آموزانی که به نماهای صرفاً «ساخت‌شده» یا کلاس‌های بدون پنجره اختصاص داده شده بودند، عمل کردند.

چنین موردی که از چوب برای دیزاین کلاس استفاده می کند موجب افزایش  قیمت چوب کیلویی شده است که در مورد دبیرستان Common Ground در نیوهیون، کانکتیکات بود. به عنوان یک مدرسه منشور زیست محیطی با تفکرات زیست محیطی که یک برنامه آموزشی نوآورانه ارائه می دهد.

  • منابع:
    1. Timber Gets Top Marks for Biophilic School Design
  • تبلیغات: 
    1. طرز تهیه سیر ترشی با آب نمک
    2. سیب شیرین اسیدی تر از سیب ترش
    3. چگونگی استفاده حصیر برگ موز برای خشک کردن لیمو عمانی
    4. لیمو عمانی که مانع پیری زودرس می شود