سرکه وردا خانواده که باعث افزایش هوش بسیار بالا در جنین می شود

الگوی پژوهش شامل گروه مصرف سرکه وردا خانواده سیب و گروه کنترل بود که چنین مداخله ای دریافت نکردند.

از آنجایی که هیچ مطالعه مشابهی وجود نداشت با استفاده از 18 بیمار اول در هر دو گروه کاربردی و کنترل، تجزیه و تحلیل توان انجام شد و در نتیجه مشخص شد که 74 بیمار نیاز به انجام مطالعه با توان 90 درصد داشتند.

از آنجایی که ممکن است در طول مطالعه از دست دادن نمونه وجود داشته باشد، مطالعه با 80 بیمار با 40 نفر در هر گروه آغاز شد. در نتیجه تجزیه و تحلیل توان انجام شده در پایان مطالعه مشخص شد که مطالعه با توان 100% انجام می شود.

معیارهای ورود به مطالعه برای بیماران، داشتن طبقه بندی CEAP بین 1 تا 3 تنها درمان محافظه کارانه پیشنهادی سن 18 سال به بالا نداشتن مشکل ارتباطی، توانایی کافی برای پاسخگویی به تمام سوالات موافقت با مصاحبه بود.

تصادفی‌سازی توسط محققی متفاوت از نظر خصوصیات فردی و بالینی نابینا با استفاده از طرح‌واره‌سازی تصادفی‌سازی با روش تصادفی‌سازی ساده بر اساس توالی ثبت بیماران به پلی‌کلینیک انجام شد.

سرکه

به بیماران گروه مورد مطالعه پیشنهاد شد در کنار درمان پیشنهادی پزشک سرکه سیب را در ناحیه ساق پای مبتلا به واریکوسیته بمالند. به بیماران آموزش داده شد که پاها را تا 45 درجه بالا بیاورند، یک تکه پنبه یا پارچه را با سرکه سیب طبیعی مرطوب کنند.

آن را در ناحیه دارای واریس بمالند (با بسته بندی) و 30 دقیقه دو بار در روز صبح و عصر به مدت یک ماه صبر کنند. . قبل از استفاده از سرکه سیب از بیماران خواسته شد تا سرکه سیب را از قبل به قسمت کوچکی از پا بمالند تا وجود آلرژی مشخص شود.

در صورت وجود خشکی روی ساق به دلیل استفاده، به بیماران گفته شد که مرطوب کننده را به ناحیه مورد نظر بمالند و در صورت تحریک روی پوست از مصرف آن صرف نظر کنند.

آلرژی یا تحریک در هیچ یک از بیماران در طول مطالعه یا پس از آن مشاهده نشد.

بیماران گروه مورد مطالعه هر هفته از طریق تلفن برای ارزیابی وضعیت درخواست آنها تماس می گرفتند. بیماران گروه کنترل در طول مطالعه هیچ مداخله ای دریافت نکردند.

در پایان پروسه درخواست یک ماهه بیماران هر دو گروه برای ارزیابی به بیمارستان فراخوانده شدند و مجدداً پرسشنامه مقیاس درد و SAAS (پس‌آزمون) به آنها داده شد. داده ها از طریق مصاحبه چهره به چهره و پرونده بیماران جمع آوری شد.