آب مقطر برای گیاه موجب رشد و استحکام ناخن ها می شود

تقطیر فرآیند تراکم و تبخیر برای کمک به حذف مواد شیمیایی و معدنی از آب است.آب مقطر برای گیاه کاملاً خالص و عاری از این مواد مانند باکتری ها، ویروس ها (و مواد مغذی) است و بسیاری از مردم فکر می کنند که برای گیاهان بهتر است.

این امر به ویژه در مورد گیاهان سرپوشیده با مقدار کمی خاک که به شدت آلوده به مواد شیمیایی و تجمع مواد معدنی هستند صادق است.

چه چیزی آب مقطر را به نوع متفاوتی از آب تبدیل می کند؟ آب لوله کشی از شیر آب آشپزخانه شما مطمئنا حاوی فلوراید، کلر یا کلرامین و سایر مواد شیمیایی است که برای تصفیه آب استفاده می شود و کیفیت آب آب آشامیدنی شما را ایمن می کند.

متأسفانه این مواد شیمیایی برای گیاهان بسیار مضر هستند. بسیاری از گلخانه ها و سیستم های هیدروپونیک از فیلترهای آب برای تمیز کردن آب قبل از آبیاری محصولات خود استفاده می کنند.

آب

گیاهان فضای باز می توانند برخی از ناخالصی های شیمیایی موجود در آب را تحمل کنند زیرا اثرات آنها با باران رقیق می شود، اما گیاهان آپارتمانی باید به سادگی از آبی که به آنها می دهید استفاده کنند. اگر آب همیشه مواد شیمیایی در خود داشته باشد، این مواد به مرور زمان در خاک رسوب می کنند.

شما می توانید آب مقطر خود را در خانه تهیه کنید. می توانید از آب لوله کشی استفاده کنید یا آب باران را در سطل یا بشکه بگیرید. آب باران برای تولید آب مقطر خوب عمل می کند تا زمانی که آب خیلی اسیدی نباشد.

اگر آب باران در منطقه شما اسیدی است، بهتر است از آب لوله کشی استفاده کنید. اسیدها به خوبی از بین نمی روند و می توانند به گیاهان شما آسیب برسانند.

ظرف را از شیر آب پر کنید و آن را بیرون بگذارید. اگر از آب باران استفاده می کنید، یک ظرف تمیز در بیرون قرار دهید تا باران ببارد. ظرف را دو روز بیرون بگذارید تا کلر یا سایر مواد معدنی از بین برود.

سپس آب مقطر برای استفاده روی گیاهان شما آماده است. می توانید مقداری از آب را در کوزه های تمیز و به اندازه گالن برای استفاده بعدی ذخیره کنید.