استفاده از اسانس گیاهان در سوخت موشک های دوربرد

در حقیقت اسانس گیاهان ضروری بوی بسیار خوبی دارند، استرس را کاهش می دهند، عفونت های قارچی را درمان می کنند و به خواب شما کمک می کنند.

آنها استخراج غلیظ از گیاهان هستند. فرآیندی به نام تقطیر، «جوهر» گیاه را به شکل مایع برای بسیاری از مصارف دارویی و تفریحی تبدیل می‌کند.

طیف گسترده ای از اسانس های گیاهان ضروری موجود است. برخی از آنها به دلیل عطر دلپذیرشان ارزشمند هستند. برخی دیگر ادعا می کنند که خواص درمانی قدرتمندی دارند. اما قدرت آنها می تواند عوارض جانبی داشته باشد که باید از آنها آگاه باشید.

اسانس های گیاهان در طب سنتی و عامیانه در سراسر جهان جایگاه برجسته ای دارند. اما پزشکی مدرن از بسیاری از ادعاهای باستانی که در مورد آنها گفته شده است پشتیبانی می کند.

بسیاری از اسانس های ضروری در رایحه درمانی برای مدیریت استرس و اضطراب استفاده می شود. به عنوان مثال: دانشمندان دریافتند که اسانس پرتقال در داوطلبان مردی که 2.5، 5 یا 10 قطره استنشاق کرده بودند، اثر کاهش دهنده اضطراب دارد. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما نتایج اولیه امیدوارکننده بود.

مطالعات اولیه اسانس درخت چای نتایج امیدوارکننده‌ای در رابطه با ویژگی‌های ضد میکروبی داشته است که مدت‌ها در طب سنتی تبلیغ می‌شد.

این اسانس برای پای ورزشکاران، برفک دهان و عفونت های قارچی مانند کاندیدا استفاده شده است. باز هم تحقیقات بیشتری لازم است.

تصور می شود که عطر آرامش بخش اسانس اسطوخودوس کیفیت خواب را بهبود می بخشد. دانشمندان این ادعا را بر روی افراد مسن مبتلا به زوال عقل آزمایش کردند.

آن ها دریافتند که پاشیدن اسانس روی حوله های اطراف بالش به طور قابل توجهی زمان خواب آن ها را افزایش می دهد و به خواب طولانی تری در صبح ها کمک می کند.

بسیاری از اسانس ها دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. آنتی اکسیدان ها به جلوگیری از آسیب به سلول های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند.

این آسیب می تواند منجر به بیماری های جدی مانند سرطان شود. محققان علاقه مندند که چگونه افزودن اسانس های ضروری به غذا می تواند مصرف آنتی اکسیدان های ما را افزایش دهد و عمر مفید را طولانی تر کند.