خرمای کبکاب در تهران موجب مسمومیت دانش آموزان مدرسه خصوصی شد

همانطور که می دانید خرمای کبکاب در تهران به عنوان بازتابی از عادات مصرف سنتی، در سفره های افطار و سحری ماه مبارک رمضان تقاضای زیادی دارد.

به دلیل ارزش غذایی و محتوای بالای آن که از سلامت بدن حمایت می کند، مصرف خرما در بقیه ایام سال و در دوران بارداری فواید مختلفی را به طرق مختلف به همراه دارد.

خرما اگر به طور منظم مصرف شود، به عملکرد بسیاری از عملکردهای بدن در سطوح ایده آل کمک می کند. به لطف ساختار فیبر متراکم آن، حرکات گوارشی را تنظیم می کند.

خرما میوه ای با ساختار فیبر متراکم است. 1 فنجان (100 گرم) خرما حدود 8 گرم فیبر دارد. فیبرهای گیاهی به رفع یبوست کمک می کنند. خرما که به تشکیل مدفوع کمک می کند، با کمک به منظم کردن حرکات روده، از عملکرد دستگاه گوارش حمایت می کند.

فیبر موجود در خرما که دارای شاخص گلیسمی پایینی است به تعادل سرعت هضم کمک می کند. خرما به دلیل دارا بودن قند می تواند به عنوان یک شیرین کننده طبیعی نیز استفاده شود.

خرما

شکر سفید و خمیر خرما به لطف طعم کارامل مانند آن را می توان به نسبت یک به یک در دستور العمل ها جایگزین کرد.

به این ترتیب می توان در کنار مصرف خرما از مشکلاتی که در اثر مصرف شدید شکر و یا استفاده از شیرین کننده های مصنوعی ایجاد می شود جلوگیری کرد.

آنتی اکسیدان ها از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند که می توانند باعث واکنش های مضر در بدن شوند و منجر به بیماری های مختلف شوند.

خرما حاوی سه نوع آنتی اکسیدان مختلف است. فلاونوئیدهای موجود در خرما به کاهش التهاب در بدن کمک می کند. کاروتنوئیدهای موجود در خرما هم از سلامت قلب حمایت می کنند و هم به کاهش خطر بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا کمک می کنند.

فنولیک اسید موجود در خرما دارای خواص ضدالتهابی است و اثر آن در کاهش خطر بیماری های قلبی با مطالعات علمی ثابت شده است.