ظروف یکبار مصرف یونولیتی چای را تا ساعت ها گرم نگه می دارد

به نظر می رسد که نگهداری مواد غذایی در ظروف یکبار مصرف یونولیتی می تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد. به طور خاص، برخی از این محصولات پلاستیکی به طور بالقوه می توانند مواد شیمیایی سمی را وارد غذای شما کنند.

این خبر خوب است. ما در دهه های گذشته راه درازی را برای ایجاد پلاستیک ایمن تر برای بسته بندی و نگهداری مواد غذایی پیموده ایم. با این حال، هنوز برخی از مواد مشکل ساز وجود دارند که ممکن است در پلاستیک شما ظاهر شوند و بنابراین به بدن شما راه پیدا می کنند.

قبل از اینکه غذای خود را در ظرف پلاستیکی نگهداری کنید، مطالبی را که باید بدانید را بخوانید. BPA (بیسفنول A) یک عنصر موجود در بسیاری از محصولات پلاستیکی قدیمی است. در اوایل دهه 2000، مشخص شد که رشد مغز و تولید مثل در کودکان را مختل می کند و خطر ابتلا به سرطان سینه، چاقی و سایر اثرات سلامتی را افزایش می دهد.

بسیاری از شرکت ها از آن زمان استفاده از BPA را در محصولات خود متوقف کرده اند، اگرچه FDA معتقد است که این ماده ایمن است. البته شایان ذکر است که در سال 2012 FDA استفاده از BPA را در بطری های نوزاد (از طریق NPR) ممنوع کرد.

BPS یکی دیگر از مواد بالقوه مضر است که معمولا در پلاستیک یافت می شود. با افزایش نگرانی در مورد استفاده از BPA، بسیاری به جای آن به استفاده از BPS روی آوردند. با این حال، طبق تحقیقات، BPS واقعاً ایمن‌تر از نسل قبلی خود نیست و می‌تواند بسیاری از مشکلات سلامتی مشابه ایجاد کند.

بسته بندی پلاستیکی قدیمی قابل اعتماد نیز می تواند مشکل ساز باشد. روکش پلاستیکی در ایالات متحده با ماده‌ای به نام DEHA ساخته می‌شود که بسیار شبیه به فتالات است که به نرمی و چسبندگی پوشش پلاستیکی کمک می‌کند.

با این حال، طبق وب سایت دکتر اندرو ویل، تحقیقات محدودی وجود دارد که نشان می دهد این نوع مواد شیمیایی می توانند باعث مشکلات تولید مثل و مشکلات رشد در کودکان شوند.