لامپ کم مصرف 50 وات پارس شهاب که در فصل های مختلف رنگ آن تغییر می کند

دو نوع اصلی از لامپ کم مصرف 50 وات پارس شهاب وجود دارد: لامپ های فلورسنت فشرده (CFL) و دیودهای ساطع کننده نور (LED).

ال ای دی ها رایج ترین و قابل تطبیق ترین اتصالات نور هستند و برای جایگزینی نورهای قابل تنظیم و نورافکن مناسب هستند. همچنین LEDها نسبت به CFLها از نظر انرژی کارآمدتر هستند.

اگر تمام لامپ های خانه خود را با لامپ های LED تعویض کنید، می توانید سالانه 55 پوند در قبض برق خود صرفه جویی کنید.

این جدول بهترین نوع لامپ را برای استفاده در محیط های مختلف نشان می دهد.

اگر تا به حال یک لامپ کم مصرف خریده اید و از میزان روشنایی که می دهد ناامید شده اید. ممکن است یک لامپ با مقدار لومن خیلی کوچک انتخاب کرده باشید.

با لامپ های سنتی، ما از وات برای تعیین روشنایی یک لامپ استفاده می کردیم، اما وات به جای روشنایی، مصرف انرژی را اندازه گیری می کند. لامپ های کم مصرف وات کمتری مصرف می کنند، بنابراین بهتر است به خروجی لومن نگاه کنید.

لامپ

لامپ‌های کم مصرف از لامپ‌های سنتی تقلید می‌کنند، بنابراین اگر رنگ خاصی را ترجیح می‌دهید، باید مطابقت نزدیکی با نورپردازی جدید کم‌مصرف داشته باشید.

لامپ های “سفید نرم” یا “سفید گرم” درخششی دنج را ارائه می دهند که برای روشنایی عمومی خانه بهترین است، در حالی که “سفید سرد” یا “سفید خالص” برای فضاهای اداری یا هر منطقه ای که به دید واضح نیاز دارد ایده آل هستند.

شاخص رندر رنگ (CRI) یک لامپ به شما نشان می دهد که یک لامپ چقدر رنگ انتخاب شده را روشن می کند. دو لامپ می توانند رنگ یکسانی داشته باشند، اما لامپ با CRI بالاتر رنگ ها را با دقت بیشتری نسبت به دیگری نشان می دهد.

بسته بندی لامپ CRI را در کنار مقدار لومن نشان می دهد. CRI 80 یا بیشتر برای اکثر کارهای خانگی مناسب است.

همیشه هنگام خروج از اتاق چراغ ها را خاموش کنید. سریع‌ترین راه برای شروع صرفه‌جویی این است که فقط به یاد داشته باشید که چراغ‌ها را زمانی که به آن‌ها نیاز ندارید خاموش کنید.

یک خانواده معمولی می تواند تقریباً 20 پوند (12 پوند در NI) در سال صرفه جویی کند فقط با خاموش کردن چراغ ها هنگام خروج از اتاق.