لوبیا قرمز در مشهد موجب افزایش فشار خون زنی میانسال و مرگش شد

همانطور که می دانید لوبیا قرمز در مشهد گونه ای از لوبیا معمولی (Phaseolus vulgaris) است. این نام به دلیل شباهت ظاهری آن از نظر شکل و رنگ به کلیه است. فواید سلامتی فوق‌العاده‌ای که لوبیا قرمز ارائه می‌کند، شگفت‌انگیز نیست.

این لوبیا به رنگ قهوه ای مایل به قرمز با طعم ملایمی در زمان جوشاندن است، اما به راحتی طعم و مزه را از هر چاشنی که در آن پخته می شود جذب می کند.

لوبیا قرمز دارای مقادیر زیادی اسید فولیک، کربوهیدرات های کلسیم، فیبر و پروتئین از جمله سایر مواد مغذی ضروری هستند که همه اینها مهم هستند.

کلسترول را کاهش می دهد: محتوای بالای کربوهیدرات های پیچیده و فیبر غذایی موجود در لوبیا، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

وجود فیبر خوراکی محلول، ماده ای ژل مانند در معده ایجاد می کند که کلسترول را احاطه کرده و از بازجذب آن در بدن جلوگیری می کند.

برای بیماران دیابتی مفید است: لوبیا قرمز به دلیل داشتن شاخص گلیسمی پایین که میزان قند بدن را متعادل نگه می دارد، گزینه ای سالم برای بیماران دیابتی است. همچنین خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. درباره غذاهای شگفت انگیز برای دیابت بیشتر بدانید.

حافظه را بهبود می بخشد: لوبیا سرشار از ویتامین B1 است که به عملکردهای شناختی سالم کمک زیادی می کند.

سطوح کافی ویتامین B1 به سنتز استیل کولین (یک انتقال دهنده عصبی مهم) کمک می کند که عملکرد صحیح مغز را تضمین می کند و تمرکز و حافظه را تقویت می کند. همچنین برای کند کردن پیشرفت آلزایمر و زوال عقل مفید است.

انرژی را افزایش می دهد: منگنز موجود در لوبیا در انجام متابولیسم بسیار مهم است که اساساً مواد مغذی را برای تولید انرژی برای بدن تجزیه می کند.

خواص آنتی اکسیدانی: منگنز موجود در لوبیا همچنین به دفاع آنتی اکسیدانی بدن کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که رادیکال های آزاد مضر در بدن به درستی و کارآمد از بین می روند. از این رو لوبیا در دسته غذاهای غنی از آنتی اکسیدان قرار می گیرد.

نیروگاه پروتئین ها: لوبیا دارای پروتئین بالایی است. به طوری که می تواند به عنوان یک جایگزین عالی برای گوشت برای گیاهخواران باشد.

هنگامی که با برنج یا ماکارونی گندم کامل مصرف شود، بدون کالری اضافی گوشت یا محصولات لبنی سنگین، پروتئین را برای بدن تقویت می کند.