میوه خشک مجلسی که در قصر پادشاهان قاجار برای پذیرایی از مهمانان خارجی استفاده می شد

در حقیقت میوه خشک مجلسی با حذف تقریباً تمام محتوای آب آن، همانطور که از نامش پیداست، نسخه خشک شده انواع مختلف میوه است. کشمش و همچنین خرما، آلو و زردآلو رایج ترین هستند.

30 گرم میوه خشک به عنوان یکی از پنج وعده غذایی روزانه شما محسوب می شود – این تقریباً معادل 80 گرم میوه تازه است. بیشتر در اینفوگرافیک پنج روزه ما کشف کنید.

منبع آنتی اکسیدان های محافظ: میوه های خشک سرشار از ترکیبات گیاهی با خواص آنتی اکسیدانی محافظ هستند که از جمله آنها می توان به آنتوسیانین ها، کاتچین ها و فنل ها اشاره کرد. این ترکیبات ممکن است با مزایای سلامتی مانند بهبود جریان خون و کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله بیماری قلبی، سرطان و دیابت نوع 2 مرتبط باشد.

منبع غنی از ریز مغذی ها: از آنجایی که میوه های خشک حاوی آب کمتری هستند، در مقایسه با همتایان تازه خود، منبع غلیظ تری از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

میوه

میوه های خشک جزء اصلی قفسه ها هستند و شیرینی طبیعی آنها مصرف را تشویق می کند. این عوامل ممکن است به دستیابی به 5 وعده توصیه شده میوه و سبزیجات در روز و بهبود کیفیت رژیم غذایی کمک کنند. با این حال، شایان ذکر است که کالری آنها در هر 100 گرم نیز به میزان قابل توجهی بالاتر است.

منبع مفید فیبر غذایی: میوه‌های خشک تقریباً دو تا سه برابر بیشتر از فیبر تازه خود حاوی فیبر هستند. بسیاری از ما فیبر کافی نمی خوریم که برای حمایت از عملکرد گوارشی و کمک به کاهش سرعت هضم و جذب مهم است. مصرف بیشتر فیبر میوه نیز با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی همراه است.

ممکن است از سلامت استخوان حمایت کند: مطالعات نشان می‌دهند که آلو خشک ممکن است برای سلامت استخوان‌ها مفید باشد، از جمله کاهش از دست دادن استخوان در اواسط زندگی. سطوح بالای مواد مغذی سالم برای استخوان‌ها مانند ویتامین K و بور موجود در میوه‌های خشک، مانند آلو، ممکن است یکی از دلایل این فواید باشد.

خوردن میوه های خشک به شکل خرما در چند هفته آخر بارداری ممکن است به گشاد شدن دهانه رحم کمک کرده و نیاز به زایمان القایی را کاهش دهد.