نوعی شیلنگ دوقلو جوشکاری که به راحتی در جیب جا می شود

در حقیقت شیلنگ دوقلو جوشکاری محصولی است که بدون آن امکان انجام فرآیند جوشکاری وجود ندارد. شلنگ ها که هم در تولید و هم در شرایط خانگی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند گاز را به موقع به مشعل یا برش می دهند و ایمنی کار انجام شده را تضمین می کنند.

شیلنگ های جوشکاری گاز بادوام به طور خاص برای تامین فشار بالا دی اکسید کربن، پروپان بوتان، آرگون، اکسیژن، استیلن و مخلوطی از گازهای فنی محافظ طراحی شده اند.

از آنها برای انجام عملیات در شرایط دمایی مختلف استفاده می شود که محدوده آنها بسته به ویژگی های شیلنگ های جوشکاری می تواند از -55 درجه سانتیگراد تا +70 درجه سانتیگراد متغیر باشد.

علاوه بر این از انواع خاصی از شیلنگ ها برای تامین سوخت مایع در حین کار انجام شده توسط کاتر گاز یا برش نفت سفید استفاده می شود.

ویژگی های طراحی: بر خلاف شیلنگ‌های معمولی، شیلنگ‌های جوشکاری گاز برای برش فلز و جوشکاری با دستگاه‌های اتوماتیک ساختار چند لایه پیچیده‌ای دارند:

  • یک لایه داخلی در تماس کامل با گاز، ساخته شده از لاستیک یا لاستیک
  • یک لایه تقویت کننده که مسئول اطمینان از استحکام محصول است که از فایبرگلاس یا نخ مخصوص ساخته شده
  • پوشش لاستیکی محافظ خارجی

شیلنگ

از ویژگی های هدف و عملکرد آن به سه دسته تقسیم می شود:

1. برای کار با گاز طبیعی، استیلن یا بوتان طراحی شده است. قادر به تحمل فشار تا 6 اتمسفر است. آنها در رنگ تمام قرمز یا با پوشش بیرونی مشکی موجود هستند و با یک نوار قرمز یکدست که در طول شیلنگ قرار دارد مشخص شده اند.

2. برای حمل و نقل بنزین، روح سفید و سایر سوخت ها یا مایعات مشابه در خصوصیات آنها استفاده می شود. درست مانند شیلنگ های درجه یک آنها قادر به تحمل فشار تا 6 اتمسفر هستند اما دارای رنگ متفاوتی از پوشش محافظ هستند کاملاً زرد یا سیاه با نوار زرد پیوسته.

3. فقط برای حمل و نقل اکسیژن استفاده می شود و می تواند در فشار بیش از 20 اتمسفر کار کند. آنها به رنگ آبی یا مشکی با نوار آبی در تمام طول شلنگ ساخته می شوند.

شیلنگ های جوشکاری کلید: همه تولید کنندگان نه تنها شیلنگ گاز را با رنگ علامت گذاری می کنند بلکه اطلاعات مربوط به قابلیت های فنی محصول را نیز اعمال می کنند و اطلاعات زیر را با نمادها رمزگذاری می کنند:

  • تحمل برای استفاده نشان دهنده رژیم دما T (برای آب و هوای گرم) یا HL برای آب و هوای سرد
    قطر حفره در میلی متر
    حداکثر مقدار مجاز فشار بر حسب مگاپاسکال

به عنوان مثال روی یک شلنگ درجه یک با قطر بخش داخلی 16 میلی متر و حداکثر فشار 0.63 مگاپاسکال که برای کار در آب و هوای گرم در نظر گرفته شده است نام های زیر اعمال می شود: شیلنگ I-16-0.63-T. علاوه بر این، GOST نشان داده شده است که مطابق با آن تجهیزات ساخته شده است.