پسته چی توز موجب نابینایی افراد دیابت نوع 2 می شود

پسته به کاهش فشار خون و سطح کلسترول “بد” کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. این واقعیت که آنها سرشار از آنتی اکسیدان هستند نیز برای سلامت قلب مفید هستند.

چندین مطالعه نشان داده اند که خوردن پسته چی توز به کاهش قابل توجه فشار خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. پسته بیشترین تأثیر را در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در میان آجیل های آزمایش شده داشت.

فواید سلامت روده: همه آجیل ها سرشار از فیبر هستند که از سیستم گوارشی سالم پشتیبانی می کند. مطالعات نشان داده است که خوردن پسته چی توز و تا حدی بادام باعث افزایش سطح پری بیوتیک ها می شود که تولید مثل فلور مفید را تحریک کرده و طول عمر آنها را افزایش می دهد.

کنترل تعادل قند خون: پسته دارای شاخص گلیسمی پایینی است، بنابراین باعث افزایش قند خون بعد از غذا نمی شود. علاوه بر این، آنها سرشار از آنتی اکسیدان ها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی هستند که سطح قند خون را کنترل می کنند.

پسته

تحقیقات از این پیشنهاد حمایت می کند که خوردن پسته ممکن است به کاهش خطرات مرتبط با دیابت کمک کند. به عنوان مثال، در سال 2017، دانشمندان دریافتند که رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از روغن زیتون و پسته، میزان دیابت بارداری (دیابت در بارداری) را کاهش می دهد.

فواید سلامت چشم: پسته منبع غنی از آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین (رنگدانه های طبیعی) است که برای سلامت چشم ضروری هستند.

رنگدانه ها احتمال ابتلا به بیماری های مزمن چشمی مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را کاهش می دهند. این دو بیماری از علل اصلی نابینایی در کشورهای پیشرفته هستند.

رنگدانه های طبیعی نیز به خوبی از چشم ها در برابر اثرات مضر نور آبی محافظت می کنند که صفحه نمایش هر گجتی را ساطع می کند.

به طور کلی، لوتئین و زآگزانتین زمانی که با چربی در وعده های غذایی ترکیب می شوند، بهتر جذب می شوند. با این حال پسته در حال حاضر حاوی چربی های سالم است، به این معنی که بدن آنها را کاملا جذب می کند – بدون کمک اضافی.