گوجه مینیاتوری در گلدان در بازار ها بزرگ به طور رایگان داده می شود

گوجه مینیاتوری در گلدان به دلیل ترکیبات غنی خود می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. واقعیت این است که آنها حاوی پروتئین هایی مشابه گرده هستند. بنابراین، افراد مبتلا به آلرژی به گرده گیاه پس از خوردن گوجه فرنگی ممکن است شروع کنند – خارش، تورم یا گلودرد. در این صورت حتما باید با پزشک مشورت کنید.

لیکوپن در بیشتر موارد بی خطر است، اما در افرادی که زخم معده و سایر بیماری های گوارشی دارند باید با احتیاط مصرف شود. همچنین افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند باید از مصرف لیکوپن خودداری کنند و توجه داشته باشند که می تواند باعث افت فشار خون شود.

گوجه فرنگی حاوی اسید مالیک و سیتریک است و می تواند تولید بیش از حد آب معده را تحریک کند. و این مملو از ترشح اسید در مری و حملات سوزش سر دل است.بنابراین، گوجه فرنگی می تواند باعث علائم رفلاکس اسید شود.

همچنین در گوجه فرنگی اگزالات وجود دارد نمک ها و استرهای اسید اگزالیک، آنها می توانند تشکیل سنگ کلیه را تحریک کنند. به همین دلیل افرادی که چنین مشکلاتی دارند نباید گوجه فرنگی زیادی بخورند.

این، در میان چیزهای دیگر، به این معنی است که گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است، یک آنتی اکسیدان قوی که دارای خواص ضد توموری و ضد سرطانی است، خطر ابتلا به چندین نوع سرطان را کاهش می دهد و باعث تشکیل استخوان می شود. اما در گوجه فرنگی بسیاری از اجزای مفید دیگر وجود دارد که مسئول جلو کار آنها هستند.

گوجه فرنگی می تواند به حفظ سلامت دندان ها، استخوان ها، مو و پوست کمک کند. استفاده موضعی از آب گوجه فرنگی برای درمان آفتاب سوختگی شدید شناخته شده است. مصرف روزانه گوجه فرنگی می تواند از پوست در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش محافظت کند و با تحریک تولید کلاژن، اثری جوان کننده ایجاد کند.